Ponnysar i mit liv!

    Hej Wilma här! ja jag har drömmt om att få en ponny sen jag var liten ja när jag var liten så gick jag under hästarna så jag har som vuxit upp med hästar i mitt liv men när jag blev 2 år du gick min dröm i upfylerse ja fick en egen ponny när jag bara var 2 år ja då fick jag min egna shetis Birk Antonsson! ja jag red ju han varje dag och jag for med han till Lrk! och tränna me´n då gick det ju inte så bra för han rullde sig varje gång! och den där lillla ponnyn hade jag i nästan 8 år! men tillsluta så blev jag för stor! meb då letadejag vidare efeter en störe ponyy altso en Bponny som ja kunnde börja tävla hmm.... ja en dag när jag vaknade en morgon så säger Mamma att vi ska fara tilll Umeå! och att jag ska ta med mej rid klädder! och då börjar jag tänka! har hon hitta en ponny till mej! och pappa följde med och då stannde vi en gång efter vägen och äter sen åker vi vidare och till slut´är vi frame i umeå! och när vi kommer inte på gården ´! så är det ett stall där och då visset jag vad som var på gång! mamma hade hittat en ponny åt mej! så¨jag skulle prov rida den! så då pratade vi ett tag om vad han hete´Osv! och han hete ju Adam :) och var vit ! dom hade ju ingen rida banna hemma så jag fick åka till ett rid hus och rida i  Ja det var inte så långt borta han var snäll att lasta på iallafal och tjejen som ägde han då hon tävlade baara hoppning och hade vunnit jätte mycket med han men! hon växte ju ur han! och dom ville att han skulle hamna i ett bra hem och han hade bara haft Bra hem i hella sit liv och det här är hans 3 ägare jag är hans 3 ägare! när jag köpte han så var han 16 år men när jag red han så ville jag aldrig sluta rida han´! jag hade hittat rätt häst för mej! jag hade redan bestämt mej att han var min att han skulle följa med mej hem! men vi fick inte ta hem han´för dom vill kolla om han var frisk först och ta han till en vatrinär och an var inte hellt fris han ´hade ont i ett ben tror jag! så vi var ju tvungen att faar hem! och komma och hemmta han en anan dag och ja mins hur ledssen jag var´! hella vägen" men sen fick vi komma och hämta han en anan dag! ja då var han fris och vi fick ta hem han! så nu har jag haft han i 3 år!  och här kan ni få sen en bild på han när jag ny hade köpt han och jag nyss hade börjar rida han!     Där var det första gången jag var med Adam på Lrk´och tyvär har ja ingen så jätt e gamal bild när jag rider han men! ska s e´om  jag har någon men en sak kan jag säga han betyde allt för mej dåå! och även nu! ♥♥♥♥ det vins ingen ord och beskriva hur mycket jag älskar dig! ♥♥♥ men nu börjar jag bli så stor men kommer sälga han!  ska kolla om jag har en bild på när jag rider på han! på Lrk  då var jag inte så bra på att rida men ja!  den bilden finns där uppe och den där var det ungefär 2 år sen!  den där bilden där uppe så hade jag haft han i ungefär ett halv år eller 1 år är inte säker! men jag hitter inte nå riktigt gamla men då vét ni ungefär hur jag har växt up! men ja snart måste nog jag köpa en störe ponny men kommer aldrig hitta en sådan  fin som min Adam ♥♥♥ men han kommer altid vara min!!!!!! ÄLSKAR DIG!!! ADAM♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0